Vandebron wint internationale finale Join Our Core

De Join Our Core competitie van Ben & Jerry's en Ashoka is gewonnen door de Amsterdamse startup Vandebron

20 NOVEMBER 2014

De Join Our Core competitie van Ben & Jerry's en Ashoka is gewonnen door Vandebron, een online dienst waarmee boeren hun duurzame energie rechtstreeks verkopen aan consumenten. Jerry Greenfield, oprichter van Ben & Jerry’s: “It's great to see Vandebron is taking on big energy companies. Big is bad.”

Over Join Our Core:
Join Our Core is een internationale competitie tussen jonge duurzame en sociale ondernemers die voor het vierde jaar op rij werd gehouden door Ben & Jerry’s en Ashoka. Vorig jaar werd de competitie gewonnen door Peerby. Uit 500 inzendingen werden na landelijke finales twee winnaars per land gekozen, die het vervolgens in Londen tegen elkaar strijden. Vandebron nam het op tegen Yournalism, een Nederlands crowdfundingplatform voor onafhankelijke onderzoeksjournalistiek.

Op de verpakking van Ben & Jerry's verschijnt binnenkort het Vandebron logo. Daarnaast ontvangt de startup een bedrag van € 10,000, een reis naar het hoofdkantoor van Ben & Jerry’s in Vermont en zes maanden lang coaching van Ashoka.

"It's great to see they're taking on big energy companies. Big is bad." Jerry Greenfield