Nederlandse startup Vandebron wint internationale award in Wenen

European Utility Award gewonnen door Amsterdamse startup Vandebron

08 NOVEMBER 2015, WENEN, OOSTENRIJK

De European Utility Award is gewonnen door Vandebron, een online dienst waarmee lokale energiebronnen hun duurzame energie rechtstreeks verkopen aan consumenten. Vandebron won de 'Smart Community Award' in Wenen, ten aanzien van zowel de gevestigde orde als wel nieuwe spelers op de Europese energiemarkt.

De jury koos Vandebron uit meer dan 150 inzendingen:
"Vandebron is klaar om te vechten tegen 'legale' greenwashing van grote energie-bedrijven. Ze brengen de broodnodige transparantie naar de energiemarkt."

Over de Smart Community Award:
Nutsbedrijven spelen een belangrijke rol in het creëren van slimme gemeenschappen. De Smart Community Award wordt uitgereikt aan het bedrijf dat met succes een project met aanzienlijke groei in slimme gemeenschap heeft geïmplementeerd. Het moet een samenwerkingsverband zijn, in de voorhoede van de ontwikkeling naar duurzame strategieën.

Matthijs Guichelaar, founder van Vandebron:

Over de European Utility Industry Award:
De European Utility Industry Awards zijn onderdeel van de European Utility Week, georganiseerd door onder andere Siemens en Accenture. Andere sponsoren zijn onder andere IBM, General Electric, Nest, en OPower. De Europese energiemarkt komt ieder jaar hier samen, zowel de gevestigde orde als wel nieuwe spelers zoals Vandebron.

""Het is geweldig om internationaal deze award te mogen ontvangen, en al helemaal dat de gevestigde orde het nut van Vandebron en ons businessmodel erkent."" Matthijs Guichelaar, founder van Vandebron