Vandebron start samenwerking met Windpark Kubbeweg

Amsterdam, 20 december 2017 - Vandebron biedt vanaf 1 januari de duurzame energie aan van een van de grootste producenten van Nederland: Windpark Kubbeweg. Het particuliere windpark, bestaande uit twaalf agrarische bedrijven, produceert jaarlijks stroom voor meer dan 25.000 huishoudens. Via het energieplatform van Vandebron kunnen consumenten windenergie afnemen van de in totaal 17 windmolens die het park rijk is. Het is met een vermogen van 34 MW de grootste energieproducent die momenteel te selecteren is via de duurzame marktplaats.

Lisa Cornelisse, Manager Duurzame Energieproductie bij Vandebron: “We zijn verheugd dat Kubbeweg ervoor heeft gekozen om hun duurzame energie via onze marktplaats aan te bieden. De samenwerking zorgt ervoor dat we onze groei kunnen doorzetten en een groeiend aantal klanten kunnen blijven voorzien van lokale groene stroom.”

Jan Wybe Schurer, directeur Windpark Kubbeweg: “De keuze is op Vandebron gevallen omdat ze als partij aan veel van onze eisen voldoen. Zo gaat het bij Vandebron om uitsluitend eerlijke stroom, werkt het bedrijf met lokale producenten en maken ze zich hard voor de koppeling met lokale afnemers. Bovendien is Vandebron transparant in de manier van werken, niet alleen naar producenten maar ook naar consumenten.”